Eldreomsorg er viktigere enn skattekutt

Kenneth om eldreomsorg

Kenneth Mørk

Tid og trygghet til våre eldre, det er det vi sier. Og vi mener det. Noe av det viktigste vi som politikere gjør er å prioritere de midlene vi til enhver tid har til rådighet. Vi har den summen penger vi har, hva skal vi bruke dem på? Jeg mener helt klart at det er langt viktigere å ta vare på våre eldre og gi gode velferdstjenester til alle fremfor å prioritere skattekutt. For meg er det viktig at innbyggerne våre, om de er unge eller gamle eller midt imellom, opplever at de blir tatt vare på. At de, uavhengig av størrelsen på lommeboka, får de samme gode tjenestene.

Det er jo derfor vi sier nei til kommersialisering av eldreomsorgen. Når vi åpner mer opp for kommersielle interesser får vi et A- og et B-lag, der de med tykkest lommebok får best tilbud, og vi får en oppsplitting av tjenestene som gir mindre heltid og mindre fleksibilitet. Vi får en høyere kostnad for samfunnet, og vi løser ingenting annet enn å styrke bunnlinjen til kommersielle aktører. Dette ønsker ikke jeg. Jeg vil heller har mer samarbeid mellom offentlige og ideelle aktører, jeg vil at vi skal øke andelen heltid for våre gode ansatte, som gir både tid og trygghet til våre eldre.

Å ta vare på alle i et samfunn er mye viktigere enn å gi skattekutt for de få.

Hilsen Kenneth

Ordførerkandidat for Arbeiderpartiet

Er du enig med Kristiansand Arbeiderparti om Eldreomsorg er viktigere enn skattekutt?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker