Medlemsmøtet har talt

Mandag 2. november avholdt Kristiansand Arbeiderparti medlemsmøte for å lande sitt ønske om kandidater til stortingsvalget i 2021. Kari Henriksen vant kampvotering.

Kari

Foto: Hentet fra Stortinget

Av Kristiansand Arbeiderparti

Mandag 2. november valgte Kristiansand Arbeiderparti Kari Henriksen som sin toppkandidat til stortingsvalget i 2021. Hun har vært innvalgt på Stortinget i tre perioder, og ønsker nå sin fjerde. I dag er hun innpisker for Arbeiderpartiet til Stortinget og medlem av gruppestyret til stortingsgruppen.

På medlemsmøtet stilte Kenneth Mørk også til førsteplassen på listen – og etter en svært god debatt med gode innlegg for begge kandidatene, ble det avklart at Henriksen ble valgt. I voteringen mellom de to kandidatene fikk

Kari Henriksen 42 stemmer

Kenneth Mørk 23 stemmer

Henriksen takknemlig for støtte

Kari Henriksen var i USA da medlemsmøtet ble avholdt, i forbindelse med sitt arbeid i OSSE. Hun sier i etterkant av møtet at hun er takknemlig.

- Jeg er takknemlig over tilliten som nok en gang er gitt meg. Jeg håper det vil bli det endelige resultatet på nominasjonsmøte den 17. november, sier Kari Henriksen.

For det er først 17. november det avgjøres på Agder Arbeiderpartis nominasjonsmøte.

Henriksen er valgt sammen med AUFs kandidat, Kai Steffen Østensen, til å toppe listen.

- Jeg er også utrolig glad for at det ser ut til å bli Kai Steffen og meg på de to øverste plassene. Kai Steffen er et politisk talent av de sjeldne. Men ingenting er avklart før alt er avklart. Så vi får bare vente, avslutter hun.

Helge Stapnes, som er leder av Kristiansand Arbeiderparti, er også fornøyd med mandagens møte.

- Det ble et godt møte med stor takhøyde. Det er slik det skal være i Arbeiderpartiet. Og resultatet ble også greit, sier Helge Stapnes.

Medlemsmøtets endelige vedtak

Medlemsmøtet vedtok også at Kenneth Mørk skulle inn på 4. plassen på nominasjonslisten. Dermed ble Ahmed Lindov og Eivind Arnt Husøy henholdsvis nr. 6 og nr. 8.

Den endelige listen ble slik:

1. Kari Henriksen, Kristiansand 2. Kai Steffen Østensen, AUF/Farsund/Kristiansand 3. Birte Usland, Lindesnes 4. Kenneth Mørk, Kristiansand/LO 5. Adelheid Frost Mykland, Vennesla 6. Ahmed Lindov, Kvinesdal 7. Mona Dia, Kristiansand 8. Eivind Arnt Husøy, Lyngdal 9. Grace Buch, Farsund 10. Dalmar Shirwac, Kristiansand 11. Dina Sandnes Reppen, Lyngdal 12. Glenn Rinden, Nodeland