Takket valgkampmedarbeiderne og velgerne

Arbeiderpartiets ordførerkandidat, Mette Gundersen, var beveget og rørt, da hun ble møtt med taktfast applaus fra valgkampmedarbeiderne på valgvaken på Ernst mandag kveld.

original_1478643203_8532073

Det var en nervøs og forventingsfull stemning blant de cirka 100 som hadde tatt veien til en felles valgvake for Kristiansand og Vest-Agder Arbeiderparti på Ernst hotell. Da prognosen basert på forhåndsstemmene dukket opp på storskjermen klokka 21. løftet nærmest taket seg på hotellet.

Etterhvert som valgresultatene tikket inn, og den kretsvise opptellingen i Kristiansand ble kjent, løftet humør og stemning seg til nye høyder.

- Det er 43 år siden Arbeiderpartiet var størst i Kristiansand, sa Mette Gundersen. Hun var generøs med rosen til alle de som har stått på i valgkampen slik at Arbeiderpartiet sikret seg et så godt valgresultat. Og Mette Gundersen takket også velgerne for den tilliten som er vist byens største politiske parti.

- Dere har jobbet dag og natt. Jeg er stolt. Jeg er glad i dere, sa en rørt Mette Gundersen til sine valgmedarbeidere.